AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ
AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

Monday, August 3, 2015

Грис халва със сушени плодове и ядки / Halva - Semolina Pudding with Dried Fruit and Nuts



За първи път ми се наложи да приготвям грис халва, без и представа да имам как да забъркам въпросното нещо - никога не съм обичала и не бях и опитвала (но знаех, че не обичам!). Доста се порових из рецептите в нета, но само мисълта за запържен в олио грис, поразреден с вода някак си ме ужасява, въпреки че може и да е адски вкусно... Затова и рецептата на Мария за Константинополската й грис халва, която съвсем незначително съм попроменила, ми дойде като дар свише :)! Всички нейни рецепти, които съм пробвала, вкъщи много се харесват и освен това неволно асоциирах рецептата й с тази за галактобуреко, което у нас на особена почит.
А и най-после успях да се сдобия с истински домашно на вкус прясно краве мляко от Екоферма Палакария през farmhopping - и държа да споделя, че сметаната, която се беше образувала, след като го бяхме сварили и оставили да си чака реда в хладилника, беше и на вид, и на вкус като "каймака", който хващаше домашното млякото от детските ми спомени :)

Необходими продукти:

1.2 литра прясно мляко
малка пръчица канела
1/2 шушулка ванилия
250 г краве масло (напоследък ползвам маслото на мандра Могила и страшно ни харесва :)
100 г кристална захар
200 г кафява захар
500 г фин пшеничен грис
1/2 ч.л. ванилова паста
100 г орехови ядки (или други предпочитани ядки), леко запечени
50 г стафиди
50 г сушени смокини, нарязани на дребно
50 г сушени кайсии, нарязани на дребно
50 г сушени череши (или други предпочитани сушени плодове), нарязани на дребно
1 ч.л. канела на прах, за поръсване


Начин на приготвяне:

Застиламе дъното на правоъгълна тава 32х22 с хартия за печене, или леко намасляваме силиконова форма 30х15 (с вместимост около 2.5 л).
В дълбок съд затопляме на средно силен огън млякото, към което добавяме канелената пръчица и шушулката ванилия, добавяме захарта и маслото и разбъркваме, докато се разтопят.
Изваждаме канелената пръчка, разрязваме и остъргваме ванилената шушулка, като връщаме семенцата обратно в млякото.
Добавяме плодовете, ядките и гриса и бъркаме непрекъснато, докато сместа се сгъсти и млякото се поеме напълно от гриса.
Изсипваме готовата смес в подготвената форма и заглаждаме, като притискаме добре.
Оставяме грис халвата да изстине, обръщаме върху подходящ поднос и поръсваме с канела.
Поднасяме нарязана на филийки или кубчета.


Халвата е божествена!! - та вече от опит знам, че поне тази грис халва ми е любима - но както се казва, по-добре късно, отколкото никога :)


4 comments:

  1. Мина, халвата е прекрасна!
    Тази и аз бих я хапнала!
    Усмихнат август!

    ReplyDelete
  2. Мина, обожавам грис халва, напомня ми за детството. Баба правеше една огромна тава и нямах търпение дори и леко да поизстине и да нападна :)
    Тази ще я пробваме, сигурна съм, че ще се хареса!
    Поздрави и усмивки! :)

    ReplyDelete
  3. И аз като Ели обожавам грис халва, даже я обичам точно от детската градина. Всъщност съм щастливка, защото в моята градина готвеха доста вкусно. :)
    А такава богата халва... Е, определено ме спечели, Ирме! Изглежа чудно!
    Прегръдки! :)

    ReplyDelete
  4. Че тази халва е божествена изобщо нямам съмнение,така диво ме провокира да се пресегна през монитора!
    Обаче и другата,която ти описваш като недолюбвана ми е много вкусна,нищо че пържен грис в олио,но както се казва всеки си знае предпочитанията.Важното е,че ти си намерила твоята версия,която да ти допадне и е толкова богата с тези добавки!
    Снимките отново греят празнично!
    Хубав август на цялото семейство и много целувки от нас,скъпа!

    ReplyDelete

Blogging tips