AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ
AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

Sunday, June 24, 2018

Сорбе от пъпеш с ягодова мента / Melon Sorbet with Strawberry Mint



Сорбе от пъпеш с ягодова мента за Еньовден ;)

Случи се преди време да си купим пъпеш тип медена роса, който надмина очакванията ни за безвкусие :))
С консистенция на пъпеш, с вкус на пъпеш, с аромат на пъпеш - ама въпреки това един такъв блудкав и безвкусен - до премаляване... Едва удържах мама да не го изхвърли директно в кофата, с идеята да го пробвам на сорбе, че както споменах преди време тази година тотално съм изтрещяла на тема сорбета - колкото по-диетични, толкова по-диетични!! :p
Та нарязах злополучния пъпеш на кубчета, замразих го във фризера и ... го забравих...

А за ягодовата мента - до към началото на май тази година дори не подозирах, че такова чудо съществува, а определно си падам по билки и подправки и съм попадала и пробвала какво ли не... И една вечер, питайки отзивчивата девойка в цветарското магазинче, което ми е на път (и което утре да не забравя да щракна и да покажа, колко е кокетно!!), дали им се намира мента в саксийка, че нямам - изумях, като ми отговори, че имат само шоколадова и ягодова мента :))
Признавам си, че спонтанно се изсмях, но когато тя ми подаде смачкано листенце от въпросната ягодова мента, изумях как приятно ухае на свежи ягоди, примесени с приглушен ментов аромат, а не типичния остър и превземащ сетивата дъх на нормалната мента... Шоколадовата не успя да ме впечатли толкова, вероятно защото рецепторите ми вече бяха запленени от ягодовата.. И така станах горд притежател на саксийка ягодова мента, която след като разсадих вкъщи, освен че оцеля, въпреки постоянните ми набези - взе, че и цъфна :))

И днес някак случайно им дойде ред - и на пъпеша, и на ментата - да се изявят като кулинарни герои в едно уникално освежаващо сорбе и да позират заедно с кокетната кърпа на любимите ми сини рози, която Ели беше така мила да ми подари, ей така - без повод, просто защото е готина и обича да прави подаръци и да радва хората, без дори да подозира колко обичам сини рози и как си мечтая да си ги завъдя в саксийка на терасата!!


Необходими продукти:

400 г пъпеш тип медена роса, нарязан на кубчета и охладен (или замразен)
100 мл лимонов сок
200 мл студена вода
1-2 с.л. мед (кленов сироп, агаве, кафява захар или подсладител по избор), или на вкус
2-3 стръка ягодова мента, може ис ц ветовете (или каквато и да е мента), нарязана на ситно
настърганата кора от 1 лимон, по избор
2-3 капки есенция пъпеш, по избор
листенца и цветчета свежа ягодова мента, за сервиране


Начин на приготвяне:

В купата на блендер или кухненски робот смесваме пъпеща, ментата и настърганата кора от лимон и смиламе до гладка маса, или пюрираме с пасатор.
Добавяме останалите продукти и блендираме до фино пюре.
Прехвърляме в машината за сладолед и следваме инструкциите на производителя...
... или замразяваме в по-голям плитък съд във фризера за 3-4 часа, като през час тразбъркваме с вилица, за по-равномерно замразяване и след като е напълно замръзнало, пюрираме отново в блендера, изсипваме в подходящ съд, покриваме със свежо фолио и връщаме във фризера отново за поне 4 часа.
Поднасяме с листенца и цветчета ягодова мента, ако сме уцелили цъфтежа на ментата ;)


И някакси от безличния и безвкусен пъпеш се получи в крайна сметка неустоимо свежо и разхлаждащо сорбе, с ненатрапчив нежен вкус и дъх на лято :))


О, и честито на всички именици!!! :)



2 comments:

  1. На това му се казва "от нищо нещо да направиш".
    Не съм по студените напитки, сладоледи и сорбета, освен ако не е 40 градуса, и то рядко, но ме допада идеята, и визията разбира се.

    ReplyDelete
  2. Изглежда разкошно - съблазнително и освежаващо. Не бях виждала и чувала за ягодова мента и задължително ще се огледам.

    ReplyDelete

Blogging tips