AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ
AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

Friday, September 12, 2014

Семифредо с маскарпоне и малини / Mascarpone Raspberry Semifreddo


Обичам сладолед във всичките му форми и след като най-после се сдобих с отдавна желаната форма, нямаше как веднага да не пробвам да приготвя нещо сладоледено и бързо с наличните в момента продукти :) И понеже много ми се искаше да подчертая красивите орнаменти на формата, реших да заложа на изкусителния контраст между наситено червения цвят на малиненото желе и топлото бяло на маскарпоне крем с мед и ванилия...
Е, да - ама не!!!
Дали нещо се престарах с количеството желатин, дали твърде нетърпеливо и рано започнах да отделям формата от семифредото или просто крилцата на желанието ми да предизвикам вкъщи "Уау!" ефект с наситено червените желирани орнаменти по сладоледа бяха подрязани от неблагосклонна вселенска сила - не знам :) ... Но така или иначе семифредото неблагоразумно и безсрамно се отдели  от така лелеяните ми красиви малинови орнаменти и се наложи всички да ме успокояват, че и така си е много нежно и красиво със бегло загатната си бледорозова орнаментика ;)
Е, да де - ама не е същото :))


Необходими продукти:

За малиновата плънка:
400 г малини
200 г захар, или на вкус, заменяме за КЕТО със стевия на вкус
200 мл вода
настърганата кора от 1/2 лимон
2 с.л. кирш (вишновка, или предпочитан плодов ликьор), пропускаме при КЕТО
1 ч.л. чист екстракт от ванилия
10 г желатин
40 мл студена вода

За крема с маскарпоне:
500 г маскарпоне
240 г течен мед (около 2/3 чаша), или 200 г захар (или на вкус), заменяме за КЕТО със стевия на вкус
1 с.л. чист екстракт от ванилия
настърганата кора от 1/2 лимон
500 г млечна сметана

За сервиране:
свежи малини и листенца мента, по избор


Начин на приготвяне:

Измиваме и подсушаваме малините върху кухненска хартия.
В малка тенджерка кипваме водата и захарта и оставяме да къкри, докато сиропът се сгъсти и намали обема си почти наполовина.
Добавяме малините и оставяме да покъкрят в сиропа не повече от 2-3 минути, без да разбъркваме.
Прибавяме кирша (ликьора) и ванилията и мноооог внимателно разбъркваме, за да не раздробим малините.
Отстраняваме от огъня и оставяме да се охлади напълно.
В голяма купа разбиваме с миксер маскарпонето, меда, ванилията и настърганата кора от 1/2 лимон до гладък крем.
В отделна купа разбиваме с миксер сметаната до меки върхове и прибавяме поетапно към маскарпонето.
В малка купа или чаша накисваме желатина в студената вода за около 5 минути и разтваряме на водна баня или в микровълнова, като внимаваме да не го прегреем.
Добавяме разтворения желатин към сместа с малините и внимателно разбъркваме.
С удобна лъжица (или най-лесно с лъжица за декориране) сипваме от сиропа на малините в орнаментите на формата, като внимаваме количеството сироп да не излиза извън очертанията на формата и оставяме за 10-ина минути да стегне във фризера.
*** Аз, в желанието си да подсигуря желето в орнаментите ;), добавих от сиропа към разтопения желатин и разлях от тази силно желатинова смес по орнаментите и едва след това я добавих към малиновата смес, което вероятно ми изигра лошата шега с отделянето...
След като желето в орнаментите вече е стегнало, изсипваме във формата половината от крема с маскарпоне и заравняваме.
Покриваме плътно със свежо фолио и оставяме за 30 минути във фризера да стегне.
Изливаме малиновата смес върху сладоледената, покриваме със свежо фолио и оставяме за 30 минути във фризера да стегне.
Добавяме и втората половина от маскарпоне сместа върху замразеното малиново желе, заравняваме, покриваме със свежо фолио и отново оставяме за поне 3-4 часа във фризера.
Прехвърляме семифредото в хладилника за 20-ина минути в хладилника преди сервиране.
Отстраняваме фолиото, обръщаме върху подходящ поднос.
Нарязваме на филийки и поднасяме със свежи малини и листенца мента.







25 comments:

  1. Уникално! Представих си ги наситено червените орнаменти ;) Но наистина и без тях е много красиво и божествено вкусно! Поздрави!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря ти, Кате!!! Още ме е яд за червените орнаменти, ама нейсе ;) ще ги пробвам някой следващ път...
      Поздрави и от мен!!!

      Delete
  2. Ех, Мина, да му имам кусурите на декорацията.....грабвам малката лъжичка, има ли останало нещичко и аз мен? Аз си мислех, че специално розов цвят си нагласила, така че "твоят" дефект е страхотен ефект! С пожелания за хубави почивни дни!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благдаря ти, Игличе!! И аз се самопозалъгах с ефекта и дефекта, но пък на сладоледа не простихме, така или иначе ;)
      Прекрасен ден ти желая!!!

      Delete
  3. Скоро по-красив и по-нежен десерт не ми е попадал.....Поздравления,Мина!

    ReplyDelete
  4. Напротив, прекрасно е наистина! Нежно на вид, със сигурност и на вкус, а и отново красиво поднесено!
    Искрени поздравления, Мина!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Албена, благодаря!! Няма да "мирясам", докато не докарам и желания ефект, та поне си имам повод да повторя рецептата :)
      Поздрави!!

      Delete
  5. Много красиво, дефекта изобщо не прилича на дефект! Разкошно семифредо.
    Поздрави!

    ReplyDelete
  6. Уххх, че красиво, и вкусно, и разхлаждащо, ароматно... Направо давай по една лъжичка на всички и да го почваме, Мина! ;)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ирме, става лесно и бързо :) грабввай лъжичкитев - ще си го забъркаме за нула време!!

      Delete
    2. Как лесно, бре😊 - такава врътня ми се чини! Но е много красиво и ефектно!

      Delete
    3. Как лесно, бре😊 - такава врътня ми се чини! Но е много красиво и ефектно!

      Delete
  7. Разкошен е, Мина! Комбинацията е вкусна и ме по-малко красива. Прегръдка! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ева, благодаря!! Наистина е лек и вкусен сладоледа :)
      Прегръдки и от мен!!

      Delete
  8. Мина никога не съм правила, но съм сигурна, че това е перфектното семифредо! ИИзглежда безупречно! Нежност и финес...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Весела, много лесно се приготвя - ако обичате сладолед, направо запрятай ръкави ;)

      Delete
  9. Вкусно и красиво! А за орнаментите така даже е по-добре - много нежно, розово, приятно, загатващо!
    Поздрави за поредна красота!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Тили, благодаря ти!! Преживях го за орнаментите :) все някога ще ги докарам...

      Delete
  10. Скъпа,ако не ни беше разказала тези перипетии щях да се чудя и мая ( и аз наистина преди да прочета се чудех и маех) как си направила тази шарка такава нежно-розова,а то какво било.Абе знам,гадно е като следваш една идея,пък вземе та не стане по план,ама на кой не се е случвало да му се не знае.....със сигурност с право са те уверили моите приятели,че вида е страхотен,пък за вкуса да не говорим!Жестоко любимо и най-вече ти си избегнала коварно хрускащите малини,с които се дразнех аз.Така че всичко е добре,когато се похапне добре :) .Прегръдки за всички и успешна година на моя приятел! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Роси, ама вЕрно много се издразних, като видях, че желираните ми шарки се отлепиха от сладиоледа, ама така е като се опитва да се презастрахова човек :), а и нали знаеш как понякога колкото по му претреперваш на нещо, то толкова по се запъва :@
      Младежът много хареса така малинките и още ми опява как трябва да си купим килограми малини и да направя колкото се може повече сладко ;), ама нещо не ми остава време да обикалям по пазари и борси за готини малини...
      Поздрави и префръдки и от нас, мила!!!

      Delete
  11. Другия път с наситени орнаменти :)
    Лично на мен с тези бледо-розови нежни орнаменти ми харесва много и изглежда стилно и красиво, както по принцип ни представяш и ястията си :)

    ReplyDelete
  12. Ох. Чудесно изглежда и съм сигурна, че е супер вкусно. И аз смятам да го направя , но се чудя в каква форма. Няма си като Вашата. И да попитам за сметаната -каква да е- готварска, сладкарска или заквасена?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Всяка форма за кекс - правоъгълна или кръгла (с дупка) би свършила работа :)
      Сметаната е млечна, но предполагам, че и с растителна не би имало проблем да се получи, стига да ползвате...

      Delete

Blogging tips