AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ
AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

Monday, May 30, 2016

Плодова детокс вода за летните жеги / Summer Detox Water



Напълно съм наясно с ползите от приема на повече вода и въпреки противоречията по въпроса, за себе си съм отчела категоричното му положително въздействие :)
Но, уви, дневният ми прием на вода обикновено е едва около литър, като почти 2/3 от количеството приемам след 9 вечерта...
Открих обаче страхотен начин за пиене на повече вода, при това без да се насилвам с брой чаши под час - плодовата вода!!! Освежава, прочиства организма от токсини и е абсолютно пристрастяваща - няма как неволно да не посягаш към чашата с ароматна и вкусна плодова вода постоянно и през целия ден ;)
Чувствам се буквално като човека, открил топлата вода :-p

Вариантите са много и съм сигурна, че повечето вече сте пробвали не един ли два - като многообразието от вкусови комбинации и благоприятно въздействие са неизчерпаеми през всеки един от годишните сезони...

Аз се спрях, според моментните наличности вкъщи, на вода с ягоди, лимони и мента, без дори да си давам сметка, че:
- ягодите спомагат за изгарянето на мазнини, подобряват краткосрочната памет и имат противосъстаряващ ефект
- лимоните действат благоприятно на храносмилането, при проблеми със сърцето и нервната система и при стрес
- листенца ментата във водата благоприятстват за изчистване на кожата,  подобряване на храносмилането и има положителен ефект при депресия и астма...


Предложението ми не е съвсем рецепта, а ориентировъчни пропорции за освежаваща напитка за целия ден :)

Необходими продукти:

2 -4 л вода (изворна или филтрирана за детокс ;) като по учебник)
250-300 г пресни ягоди (най-добре домашни, или био)
1-2 средно големи лимона (домашни, или био)
2-3 стръка свежа мента
2-3 стръкчета свежа маточина, по избор
кубчета лед, по избор
парти сламки, за настроение ;)

Начин на приготвяне:

Измиваме ягодите и нарязваме на едро, измиваме добре лимоните (ако не са домашни натриваме и измиваме с малко сода за хляб), измиваме стръкчетата мента и маточина и смесваме в голяма кана, буркан или бутилка.
Добавяме водата, разбъркваме и оставяме за поне 20-30 минути в хладилника (до 1-2 часа).
Добавяме кубчета лед по избор и консумираме през деня или следващите 22-24 часа

Аз първоначално добавих 2 литра вода и 12-ина  големи кубчета лед и след като водата намаля наполовина, добавих още 2 литра вода и още една доза лед :)


Бързо, лесно, ароматно вкусно, че и здравословно, дори и да не е рецепта!! ;)

Със сигурност ще пробвам всевъзможни комбинации това лято, а вероятно и не само през лятото...

Следващият ми избор е краставица, лимон, лайм и мента - почти мохито :-D

10 comments:

  1. Аз съм голям почитател на тези плодови води и тази наистина звучи прекрасно!
    Но няма как да не отбележа страхотно-красивия сет, който имаш! :)
    Поздрави и усмихната седмица!

    ReplyDelete
  2. И аз се залъгвам с подобни плодови води, че със чистата вода съм на Вие ;)
    Завидях благородно за бурканчето с кранче :) и си изплакнах очите с прекрасните снимки :) Красота и свежест!

    ReplyDelete
  3. Лимоните само ги режем ли или на една част им изстискваме сока? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Аз само ги нарязвам - така вкусът им ни е по-ненатрапчив, но нищо не пречи да изцедите една част и да експериментирате как ви харесва повечве :) приготвяте си водата абсолютно според вкуса и настроението...

      Delete
  4. Вкусно и полезно! И вариантите са безкрайни :)))

    ReplyDelete
  5. Мина,
    аз винаги правя вода с лимонов сок и към нея добавям цветове от продни дръвчета, плодове , свирчовина.Страхотни комбинации стават.Но ягодите тази година никак не са вкусни от многото дъждове.Чудесно е и твоето предложение.
    Поздрави !

    ReplyDelete
  6. Снимки за списание!!! Свежо, лятно и ароматно - страхотна напитка!

    ReplyDelete
  7. Страхотна идея за плодова вода, много обичам:)Моята рецепта включва лайм, мента и ябъка и също става много вкусно. Пробвала съм и с малини, лимон и мента и пак ми харесва, абе въобще фен съм на плодовата вода:) Поздрави:)

    ReplyDelete
  8. Аз пък си обичам водата натурална:)

    ReplyDelete
  9. Благодаря за споделеното,много красиви снимки.А от къде са тези чашки и буркана с кранче?

    ReplyDelete

Blogging tips