AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ
AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

Monday, October 12, 2015

Неделните палачинките на мама с домашно сладко от боровинки / Mom's Sunday Blueberry Crepes



Любимата семейна рецепта за палачинки!!
Приготвянето им е своеобразен ритуал - мама ги забърква рано сутрин в неделя, а баща ми ги пече - едни такива нежни и ефирни, почти прозрачни, с хрупкави крайчета и ухаещи на масло - както само той ги може и точно както ние ги обичаме!! Най-фините и вкусни палачинки на света :)
Тези тук са дело само на мама - и забъркването, и печенето - а ние помагахме основно за своевременното им унищожаване ;)


Необходими продукти:

Дозата е приблизителна :) защото мама си ги прави "на око", а аз все забравям да замеря продуктите, преди да ги разбърка - за около 20 палачинки, с големина 22-24 см.

500 мл прясно мляко, затоплено
150 мл вода, хладка - защото само с прясно мляко "стават жилави"
10 г жива мая (1/4 кубче)
2 яйца, леко разбити
голяма щипка сода за хляб
голяма щипка сол
брашно, пресято - "колкото поеме", до получаването на консистенция близка до "гъста боза"
масло, за мазане




Начин на приготвяне:

В дълбок съд смесваме затопленото прясно мляко и хладката вода и размиваме маята.
Добавяме яйцата и разбъркваме до пълното им усвояване.
Добавяме содата и солата и разбъркваме.
Постепенно добавяме от пресятото брашно, до получаване на гладка смес с консистенцията на гъста боза.
Оставяме тестото за 10-15 минути, да втаса.

На средно силен огън загряваме сач или тиган за палачинки и намазваме с масло.
Изсипваме около 100 г от сместа (около 1 черпак или 1/2 чаша) и разливаме или разнасяме с дъното на черпака.
Печем 1-3 минути (в зависимост от гъстотата и дебелината на тестото), или до зачервяване - и обръщаме с помощта на шпатула, дълъг нож или с подхвърляне във въздуха.
Мога да ги обръщам и с подхвърляне, при което мака ми всеки път пищи  и вероятно очаква да види палачинката на тавана, на пода или поне на главата ми ;)
Намазваме обърнатата палачинка с малко масло и печем отново 1-3 минути.
Обръщаме върху поднос или подходяща чиния и намазваме леко с масло.

Поднасяме топли и уханни с предпочитани добавки - сладко, мед, сирене, нутела, тънки резенчета шунка и настърган кашкавал - или както най си ги обичате :)





А сладкото от боровинки, с които им се наслаждавахме ние, е съвсем по рецептата за Домашно сладко от малини:

Необходими продукти:

2 кг боровинки през farmhopping.com от Еко Ферма Мокрище  , почистени и измити
1 кг желираща захар (Захира)
1/2 ч.л. лимонена киселина (по 1/2 ч.л. на 1 кг захар)


Начин на приготвяне: 

Измиваме и подсушаваме бурканчетата за сладкото.
Почистваме и измиваме боровинките и отцеждаме през гевгир.
Оставяме в хладилника чинийка за проверка гъстотата на сладкото
Изсипваме боровинките в широк съд и оставяме да покъкрят на слаб огън, докато пуснат сок - около 5-6 минути.
Добавяме захарта, като разбъркваме, докато напълно се разтопи - около 4-5 минути.
Превключваме на средно-силен огън и оставяме сладкото да поври 10-ина минути, или докато капка, изсипана върху охладената чинийка, не се разтича и стои гелообразно.
Добавяме лимонената киселина, разбъркваме и оставяме да покъкри още минута - две.
Отстраняваме, леко разтърсваме съда, за да се събере пяната в средата и отстраняваме насъбраната пяна със суха решетъчна лъжица.
Разсипваме сладкото в сухите бурканчета, затваряме и обръщаме с главата надолу, за да се запечатат.



Перфектно е за гарниране на неделните палачинки ;) или тайно от всички - директно с лъжичката!!





9 comments:

  1. Сега ми се ядат палачинки... Тези снимки са виновни! Ех, да имаше как да пресегна и да си взема една...

    ReplyDelete
  2. Ех, Мина ... Прекрасните неделни семейни закуски! Особено с палачинки :)
    Красиви снимки!

    ReplyDelete
  3. Чудесни са палачинките, а снимките Ви са вдъхновяващи! Поздрави!

    ReplyDelete
  4. Защо ли на мама са най-вкусни! :)
    Разкошни, както и снимките!
    Поздрави!

    ReplyDelete
  5. От мама и тате всичко е най-вкусно! :)
    Точно на такива тънки, ефирни съм научена и аз, Мина. Баба винаги държеше палачинката да бъде като коприна и казваше, че добрата домакиня, трябва да влага много любов и старание в работата си, а в кухнята и малко магия.
    Чудесни палачинки! Подсети ме, че не съм правила отдавна, ех!
    Поздрави и прегръдки от мен, мила!

    ReplyDelete
  6. Не ми се излиза оттук - толкова ми е уютно, вкусно и красиво!

    ReplyDelete
  7. Да, наистина са вълшебни тези палачинки! Винаги да имате споделени закуски, Мина, искрено ти го желая!
    Иначе... И аз действам като теб. Първо палачинка със сладко, а накрая, уж за по-малко гузна съвсет (без тесто) - само сладко с лъжичка. Абе, много сладко. :)
    Прегръдки!

    ReplyDelete
  8. Чудесни палачинки и чудесен тандем за приготвянето им!

    ReplyDelete
  9. И аз бих възкликнала като Нели,че не ми се излиза оттук,толкова е приятно,топло,светло,уютно и вкусно!Мина,да поздравиш мама за тази рецепта,никога не съм правила палачинки с мая,но непременно ще опитам!Изглеждат наистина фини като дантела!Сладкото и изобщо снимките са прекрасни!

    ReplyDelete

Blogging tips